Op de meeste campers kan zonder problemen een aanhangerkoppeling worden gemonteerd.

Naast voldoende motorisering zijn de bevestigingsmogelijkheden op het chassis belangrijk.

Bij alle campers is de eerste stap om onder het voertuig te kijken.


Campercarrosserie├źn worden bijna altijd buiten de chassislengte gebouwd.

De afbeelding laat zien dat een originele aanhangwagenkoppeling (AHK) niet past omdat de kogel onder de constructie zou zitten.












 

Daarom moet de opening tussen het einde van het chassis en het einde van de opbouw worden overbrugd met een frameverlenging. Op deze frameverlenging wordt dan een AHK of de opname voor een lastdrager gemonteerd.

Deze opening wordt de overhang genoemd. Om te kunnen bepalen welke trekhaak de juiste is, moeten eerst de volgende punten worden opgehelderd:

  

  

Is een AHK vereist voor een voertuig met een (stabiele) chassisverlenging

of  is een AHK vereist voor een voertuig met een frameverlenging die niet kan worden gebruikt

of is een AHK vereist voor een voertuig zonder frameverlenging?

Als in de fabriek al een bruikbare, uitbreidbare chassisverlenging is gemonteerd, is alleen de bijbehorende aanhangerkoppeling nodig.

Onze specialisten hebben toegang tot een uitgebreide database waarin we bijna alle campers van Europese productie hebben opgesomd.


Dit betekent dat naast de juiste aanhangerkoppeling, ook de juiste frameverlenging kan worden bepaald als deze nog niet is gemonteerd.

Omdat Campers individueel zijn uitgerust, kan het echter gebeuren dat bijvoorbeeld de afvalwatertank moet worden verplaatst, ondersteuningen moeten worden herbouwd of aanbouwdelen moeten worden omgebouwd.


In dergelijke gevallen moet een gespecialiseerde werkplaats worden geraadpleegd.

Camper en trekhaak

voorbeelden trekhaak + chassis verlenging

Voor aanschaf en montage werken we nauw samen met

Autoservice Langedijk  Dijk 45


1721 AA Broek op Langedijk


tel: 0226-318722


Mob: 06-52691428


info@autoservicelangedijk.nl

RDW en TUV keurmerk